Handelsbetingelser

Bestilling

Hos Tabena.dk kan du bestille varer direkte fra vores netbutik. Du kan også sende e-mail eller ringe ind med din bestilling:

E-mail: https://tabena2.zendesk.com/hc/da  Her modtager du svar senest inden 48 timer. 

Kundecenteret holder åbent:
Hverdage: 10-16
Lør / Søn   Lukket

Vi har ingen minimumsbeløb ved bestilling. Vi forbeholder os retten til at blive udsolgt og forbeholder os retten til løbende at foretage produktændringer og forbedringer. Skulle nogle af varerne du har bestilt være udsolgt, så ligger vi måske ved en ligeværdig erstatningsvare i stedet. Hvis du ikke skulle være tilfreds med erstatningsvaren, så har du fuld returret og får dine penge tilbage for varen.

Vi forbeholder os retten til at restnotere eller annullere bestillinger på varer som er tom på lager. Dersom varen beregnes at komme ind på lager inden rimelig tid og varens pris overstiger kr 100,–, restnoterer vi varen og leverer den til dig så snart den er på lager igen. Om varen restnoteres, så har du ret til at afbestille.

For at handle i vores netbutik må du have fyldt 18 år, eller have godkendelse fra foresat (foresat kan sende godkendelsen til https://tabena2.zendesk.com/hc/da)

Kundeservice og tilgængelighed

Tag kontakt til vores kundecenter:

E-mail: https://tabena2.zendesk.com/hc/da


Kundecenterets åbningstider:
Mandag - Fredag 10.00-16.00 
Lørdag / Søndag   Lukket

Priser

For produkter som indgår i forskellige kampagner så gælder priserne i aktuel kampagneperiode. På reservedele, tilbehør og et begrænset antal produkter så kan priserne ændres oftere grundet ændrede indkøbspriser og/eller andre ændringer udenfor Tabena`s kontrol. Priserne er i danske kroner og inkluderer moms (for tiden 25%).

Vi forbeholder os for prisfejl og prisændringer grundet ændret moms, unormalt store forandringer i valutaen eller indkøbspriserne. Ved åbenbart fejlagtig prissætte varer forbeholder Tabena sig retten til at annullere ordren.

Betaling

Når du handler på Tabena.dk er det European Retail Group som håndterer betalingen. 

Alle priser er inkluderet moms. Ordreoversigten vil inkludere alle udgifter forbundet med varen som udgifter til porto, fragt, emballage m.m.

Som betalingsmiddel kan du vælge blandt de betalingsmetoder vi tilbyder i købsprocessen. For at minimere risikoen for uautoriseret adgang bliver dine betalingskortoplysninger krypteret. Når vi har modtaget din bestilling, foretager vi en reservation på dit betalingsmiddel for at sikre at det findes tilstrækkelige midler til at dække købesummen og fuldføre transaktionen. Hvis reservationen ikke kan foretages, forbeholder vi os retten til at annullere bestillingen. Du vil modtage information om sådanne eventuelle annulleringer.

Hvis du bruger betalingskort, Klarna-faktura eller direkte bank som betalingsmetode, bliver du opkrævet når vi bekræfter din ordre og levering er iværksat hos os. Dette gælder også ved forhåndsbestilling af produkter som bliver tilgængelig frem i tiden eller har en ubekræftet leveringsdato.

Hvis du vælger faktura vil denne sendes pr. e-mail fra Klarna inden 24t efter gennemført køb, og med forfaldsdato som vises under købsprocessen. Ingen ekstra afgifter tilkommer ved køb mod faktura. Vær opmærksom på at du altid må opgive fuldstændig personnummer for køb med Klarna Faktura. Klarna vil foretage en vurdering for at afgøre, om du kan handle for det valgte beløb. I denne vurdering, ser Klarna hovedsageligt på tre ting: din tidligere betalingshistorik hos dem, hvor meget du ønsker at handle og ekstern information som Klarna henter fra et kreditoplysningsbureau (Kopi af brevet fremsendes, når der indhentes oplysninger fra kreditoplysningsbureauet). Det er altså en kombination af flere forskellige faktorer som afgør om købet går igennem. Skulle købet ikke gå igennem med faktura kan du gennemføre bestillingen med et andet betalingsmiddel vi tilbyder. Hvis du har spørgsmål om vurderingen, beder vi dig kontakte Klarna.

Erhverv 

Vi tilbyder også faktura som betalingsmetode for vores erhvervskunder. Dette kan gøres i indkøbskurven ved valg af erhverv som betalingsmåde.

Sikker handel

For at du skal være helt tryg når du handler hos os, behandles alle person- og kreditkortinformation krypteret med SSL (Secure Socket Layer). Det betyder at informationen sendes via en helt sikker forbindelse, sådan at ingen uvedkommende kan se dine kortoplysninger.

Leveringstider, transport og fragtomkostninger

Se produkt typerne nedenunder for hvilken transportør som benyttes.

Transportmåder
Al forsendelse sker med BringPostNord, SchenkerTNT eller DHL

Besøg Mypacks hjemmeside, www.postnord.dk, for præcise leveringstider eller hvis du vil spore din pakke. Eller www.posten.dk, hvis pakken bliver leveret med Bring. Pakkerne kan spores så snart de er ankommet til nærmeste terminal.

NB! Hvis du har valgt hjemmelevering, bliver forsendelsen leveret uden for modtagers bopælsadresse i stueetagen. Det vil sige, at den IKKE bliver båret ovenpå eller inden for hoveddøren. 

Tabena.dk sender ikke varer udenfor landets grænser.

Se produkt typerne nedenunder for hvilken transportør som benyttes.

Til udleveringssted: Postpakke

Leveringen sker til dit valgte udleveringssted som er tilknyttet til pakken og du kommer til at varsles (via SMS eller brev) når pakken er ankommet. Normalt leveres din pakke til dit udleveringssted inden 4–7 arbejdsdage. I højsæson/kampagneperioder kan leveringstiden være noget længere pga stor ordreindgang.

Produkter og bestillinger op til 35 kg kan sendes med Bring som «Pakke På Døren». Pakke På Døren leveres normalt til modtagende privatpersons dør (husstand) mellem klokken 17.00 og 21.00 alle hverdage. Tiden for leverance er en aftale mellem transportør og kunde.

Dette produkt er kun tilgængelig i centrale områder/byer. For dækningsområde, se Brings hjemmeside (www.bring.dk)

Hvis du har valgt dette leverings alternativ og du bor udenfor dækningsområdet vil pakken leveres som normal postpakke til nærmeste postkontor. Normalt leveres din pakke inden 4–7 arbejdsdage. I højsæson/kampagneperioder kan leveringstiden være noget længere pga stor ordreindgang. Leveringen varsles pr telefon (maksimalt tre gange).

Hvis ingen er hjemme ved levering, leveres pakken til nærmeste postkontor og man modtager afhentnings label i posten.

Stykgods og store partier

Vejer et enkelt produkt mere end 35 kg leverer Bring/PostNord, med visse undtagelser, varerne hjem til din gadeadresse eller din grundgrænse med palet uden ekstra omkostning.

Tjenesten inkluderer et leveringsforsøg til modtageren, hvis modtageren er en virksomhed. Er modtageren en privatperson, sker forhåndsvarsling og levering til gadeplan eller grundgrænse. Levering vil ske til aftalt tid i løbet af dagen. Tidspunktet for levering er en aftale mellem transportør og kunde.

Såfremt modtager ikke er til stede, udleveres afhentnings label til varerne, som kan afhentes på nærmeste terminal indtil 14 dage efter ankomstdagen. Modtager kan efter anmodning få varerne leveret igen.

Erhvervspakker: Erhvervspakke «dør-til-dør»

Levering sker med Bring Parcels og normal leveringstid er 4–7 arbejdsdage.

NB. Til visse områder er leveringstiden længer, tjek Brings hjemmeside for mere information (www.bring.dk).

Overveje at registrere din ordre, så Bring opfatter dig som en virksomhed. Modtageren skal have et firmanavn og leveringsadressen skal være en adresse. Erhvervspakker leveres ikke til postkasser eller til privat adresser. Pallelæs leveres i gadeplan på perron eller læsserampe.

Klager på produkt, betaling eller fragt

Alle klager sendes skriftligt til vores kundeservice på https://tabena2.zendesk.com/hc/da

Ikke modtaget levering eller ikke udløst pakke

Ved ikke modtaget levering eller ikke udløst pakke returneres din pakke til Tabena.dk. Tabena forbeholder sig retten til at opkræve omkostningerne (op til 2000,– NOK) for en sådan returnering.

Fortrydelsesret og åbent køb

Ved spørgsmål om fortrydelsesret, bedes du kontakte vores kundecenter per e-mail til support@tabena.dk.

I henhold til fortrydelsesretsloven (lov om oplysningspligt og fortrydelsesret ved fjernsalg og salg uden for faste erhvervslokaler af 2014 nr. 27) har du som forbruger ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage pr. modtagelse af varen. Hvis du vil benytte dig af fortrydelsesretten, skal du give sælgeren besked hurtigst muligt og senest den dag, fristen udløber.

Varens pris refunderes ved modtagelse i uskadt og ubrugt tilstand til vores lager. 

Fragtomkostningerne vil ikke blive refunderet.

Undersøgelse af varen og returen

Fortrydelsesretten skal give dig mulighed til at undersøge varen forsigtigt før du bestemmer om du vil beholde varen. Det kan blive nødvendig at åbne del af indpakningen for at undersøge varens art, egenskaber og funktion. Retten til at undersøge varen er begrænset og kan sammenlignes med den undersøgelse du kan foretage hvis du køber varer i en butikk.
Såfremt din brug og undersøgelsen af varen går ud over hvad der er forsvarlig og nødvendig, er det mulig at du må betale kompensation til os fordi varen har mistet værdi. Du mister imidlertid ikke fortrydelsesretten selv om du har gået udover undersøgelsesretten, eller begyndt at bruge varen på sædvanlig måde, så længe du fortryder inden for fortrydelsesfristen.
Du må selv bære omkostningerne ved returen og du har ansvaret for at varen bliver returneret med forsvarlig indpakning og emballage. Du kan blive holdt ansvarlig for skade på varen ved uforsigtig eller uforsvarlig retur. Send venligst varen i original emballage og godt emballeret. Det anbefales, at du sender varen retur med et registreret pakkeprodukt, da du har bevisbyrden for, at varen er sendt retur.
Returneringer, der sendes pr. efterkrav, afhentes ikke hos os.
Husk at vedlægge købsbevis eller anden dokumentation for, at varen er købt hos os. Oplys også navn og adresse samt kontonummer for eventuel refusion.

Send returneringen til:

European Retail Group c/o Dreamlogistics Engelholm AB

Stackarpsvägen 10

(port 3-8)

264 39 Klippan

Sverige

Detta måste skickas direkt med hemleverans till terminalen, (inte Postpaket Kontant!)

Såfremt varen returneres som følge af en berettiget reklamation, dækker vi dine fragtomkostninger. Kontakt os for reklamationer, så sender vi dig en stemplet pakkelabel. Hvis varen vejer mere end 35 kg eller overstiger andre af Postens maksimale mål, bedes du kontakte vores kundecenter for yderligere instruktioner.

Tilbagebetaling
Hvis du skal modtage penge tilbage i forbindelse med en retur, så sker dette udelukkende til bankkonto. Vær derfor nøje med at oplyse korrekt kontonummer, samt navn og adresse. Tilbagebetalingen sker normalt inden for 14 dage efter vi har modtaget og verificeret din retur. Ved retur af visse elektriske produkter forbeholder vi os retten til at kontrollere varen før penge betales tilbage.

Reklamation og garanti

De garantier, der er angivet i vores netbutik, gælder kun i Danmark.

Medmindre andet er angivet, har du altid 2 års garanti på produkter du køber hos os. Garantien dækker materiale- og fabrikationsfejl.

Sende den defekte eller fejl leverede vare til Tabena.dk eller send den ind til: 

European Retail Group c/o Dreamlogistics Engelholm AB

Stackarpsvägen 10
(port 3-8)
264 39 Klippan
Sverige

Har du spørgsmål om vores garanti, kontakt os venligst på  e-mail til: https://tabena2.zendesk.com/hc/da. Vores garanti påvirker ikke de lovbestemte rettigheder, du har som forbruger gennem forbrugerkøbeloven.

I Danmark har du altid 2 eller 5 års reklamationsret, afhængig af hvilken type vare du har købt. For at gøre det nemmere for dig som forbruger, tager vi ansvar i hele den garantiperiode, vi yder. 

Undtagelse: Vores garanti dækker ikke forbrugsvarer som genopladelig batterier, øvrige lyspærer foruden LED eller lavenergipærer. Garantien gælder ikke fejl som skyldes at varen ikke er brugt i henhold til brugervejledningen, har været udsat for unormal brug eller uagtsomhed, elektriske overspændinger fra lyn, eller at den er blevet bygget om eller ændret.

Ved reklamation eller annullering af købet grundet forsinket levering bliver pengene refunderet med samme betalingsmetode som købet blev foretaget med, pengene bliver refunderet når Tabena.dk har modtaget varene retur, dog senest 14 dage fra beskeden er givet.

Såfremt dette er ønsket beder vi dig om at tage kontakt til vores kundecenter per e-mail: https://tabena2.zendesk.com/hc/da

 Fejlleveringer eller transportskader

Skulle vi levere det forkerte antal eller den forkerte vare, bedes du kontakte os hurtigst muligt, så vi kan rette fejlen. Send din retur- eller fragtseddel med information om fejlen, og vedlæg eventuel fejlleveret vare i den originale emballage. Hvis varen er beskadiget under transporten ved modtagelsen, bedes du først kontakte leveringsstedet/transportøren for at anmelde skaden.

Melde ud om skader eller mangler i leveringen

Når du modtager en levering skal du kontrollere om antallet af pakker er korrekt og at tilstanden er som forventet, og kvittere på dette hos føreren. Såfremt din pakke er beskadiget eller noget mangler, må du enten registrere dette hos føreren som leverede pakken eller melde ud til os så hurtigt som mulig, og senest inden 4 timer efter levering.

Såfremt varen blev leveret kl. 13.00 eller senere, er fristen for at melde skaden ind kl. 09.00 næste arbejdsdag.

Eksport

Vi tager ikke imod bestillinger til lande udenfor Skandinavien.

CE-mærkning og godkendelser

CE-mærkning på produkter betyder, at producenten sikrer, at produktet lever op til EU's krav til produktsikkerhed. Visse produkter kræver også typegodkendelse. 

Installation af el-materiel

Alt 230 volt elektrisk udstyr til permanent installation skal installeres af en autoriseret elektriker. Dette omfatter bl.a. kontakter, lysdæmpere, stikkontakter, armaturer, elektriske ledninger og lysarmaturer. Forkert installation kan bringe liv og sundhed i fare. Vi påtager os intet ansvar for forkert tilslutning af sådant udstyr.

Fortrolighedspolitik

Tabena.dk er ansvarlig for de personoplysninger du giver os når du registrerer dig for at handle online eller gennem telefon, e-mail eller brev. Så accepterer du samtidig, at Kpn.no kan bruge disse oplysninger til at opfylde vores forpligtelser over for dig, og yde dig den bedst mulige service. Oplysningerne kan også bruges til markedsføring, for eksempel til udsendelse af kataloger eller tilbud. Hvis du ønsker at foretage ændringer i oplysningerne, kan du logge ind og ændre din profil i vores netbutik, eller du kan kontakte vores kundecenter for at få hjælp.

Cookies

Vores netbutik indeholder såkaldte cookies. Ifølge loven om elektronisk kommunikation, som trådte i kraft den 25. juli 2003, skal alle som besøger en hjemmeside med cookies få information om det.

Du kan kigge rundt i netbutikken uden cookies, men du kan ikke handle. Vi bruger cookies til at administrere indholdet af din indkøbskurv. Det er en tekstfil, der er gemt på din computer. Vi gemmer også oplysninger, hvis du har valgt at se kategori siderne med eller uden billeder.

Såfremt din browser eller firewall er indstillet til at forhindre lagring af cookies, kan du kontakte vores kundecenter, og levere din ordre via telefon, fax, brev eller e-mail.

Firmaoplysninger

Postadresse:

EUROPEAN RETAIL GROUP 

Romstadsvägen 2 C

653 42 Karlstad

Sverige

E-mail: https://tabena2.zendesk.com/hc/da
Org. nr.: 559422-4700

Vi tager forbehold om tekst- og billedefejl i vores netbutik, vores kataloger samt reklame udsendelser. Al tekst, grafisk design, logoer, billeder osv. tilhører Tabena.dk og må ikke kopieres.

Ansvar

Tabena.dk står ikke til ansvar for indirekte skader.

Force majeure

I tilfælde af force majeure som f.eks strejker, transport forbud, import- og eksportforbud, sygdom hos personale eller andre forhold uden for Tabena`s kontrol, kan det ske, at Tabena ikke kan opfylde sine forpligtelser nævnt i disse betingelser i den tid force majeure råder. Hvis force majeure hersker i mere end to måneder, og Tabena's forpligtelser som følge heraf ikke opfyldes i mere end 2 måneder, har du og/eller Tabena ret til at hæve aftalen uden sanktioner.

Salgspant

Vi har salgspant i de leverede varer, indtil købesummen inklusive renter og omkostninger er betalt fuldt ud.

Tvister

Parterne skal bestræbe sig på at løse eventuelle tvister i mindelighed. Hvis det ikke lykkes, kan du indbringe sagen for Forbrugerrådet i nærheden af, hvor du bor. Sagens part er Sælger, altså European Retail Group AS. Alle tvister skal løses i overensstemmelse med norsk lov. Hvis sagen indbringes for domstolene, skal det afgøres i dit (købers) værneting, altså normalt i nærheden af ​​hvor du bor.

 Øvrig

Informationen på denne hjemmeside kan indeholde tekniske eller typografiske fejl. Kontakt venligst kundecenteret for at melde eventuelle tekniske eller typografiske fejl.